در ابتدا دندانپزشک از دندان های بیمار بدون تراشیدن، قالبی تهیه کرده و آن را به لابراتوار می فرستد. در ادامه نمونهای از یک مدل تهیه شده از موم ارائه شده است که به دندانپزشک و فرد متقاضی کمک میکند تا طرح لبخندی که در پایان ارتودنسی سریع حاصل میشود را تجسم کنند. تجسم نتایج: با تهیه یک سری تصاویر دیجیتالی یا مدلهای فیزیکی که با استفاده از موم (واکس) تهیه میشود، میتوان شمایی از نتایج نهایی را تهیه کرد تا فرد متقاضی بتواند ایدهای از شکل نهایی طرح لبخند خود داشته باشد. فرمدهی لثه با لیزر، یک راهکار بسیار مؤثر برای اصلاح طرح لبخند است که با استفاده از آن شما میتوانید به نتایجی مشابه با آنچه که از “ارتودنسی سریع” حاصل میشود، دست پیدا کنید. برخی از افراد برای پرداخت هزینه کمتر فقط یک فک را لمینت میکنند.از دیگر عواملی که در هزینه تاثیر گذار است کیفیت و جنس مواد استفاده شده است. طی این جلسه مدت زمان و هزینه کامل و هرگونه اطلاعات در این زمینه به فرد داده میشود.

جرم گیری دندان چیست

این مواد می تواند به سطح صندلی دندانپزشکی آسیب برساند. استفاده از ونیر دندان به خاطر پوششی که بر روی دندان های اصلی ایجاد می کند باعث می شود دندان های اصلی شما آسیب کمتری ببینند. گروهی از توصیه ها نیز در خصوص تقویت لثه ها است که ممکن است بر اثر جرم های دندانی آسیب دیده باشند. پیشرفت جدیدی که در سیستم پروتز دندان حاصل شده است میکرولاکینگ است که جهت رفع محدودیتهای پروتزهای ثابت دندان طراحی شده است که با استفاده از ایمپلنت با پیچ و سیمان نگهداری میشوند. در واقع اگر شدت این مشکلات در شما به حدی نباشد که بخواهید از درمانهای ارتودنسی قدیمی مرسوم برای رفع آن استفاده کنید، ونیرهای لمینت گزینهای بسیار خوب برای شما خواهد بود. این ونیرها (که معمولاً از نوع ونیرهایdaVinci هستند) بر روی دندانهای بیمار امتحان و اندازهگیری شده و سپس به دقت در جای خود نصب میشوند. پایداری این نوع ایمپلنت با استفاده از ساختار نانو و میکرو متخلخل افزایش یافته است. حدود ۴۵٪ از کل ایندیم برای تولید ITO استفاده میشود و این در سلولهای خورشیدی و LCDها (نمایشگرهای کریستال مایع) کاربرد دارد. هر ونیر در عمل به جزئی از دندان اصلی شما تبدیل میشود و یک سطح جلویی جدید برای آن دندان فراهم میکند.

هزینه های ارتودنسی دندان با توجه به تعداد دندانهای مورد درمان و نوع ونیر مورد استفاده تعیین میشود. تمام ناراحتیهای دهان و دندان باید قبل از شروع طرح لبخند درمان شود؛ بدیهی است که هزینه این درمانها جدا از عمل زیبایی طرح لبخند است؛ هرچند انجام آنها برای موفقیت عمل و داشتن لبخندی زیبا ضروری است. مسئله ختنه زنان در غرب زمانی توجه وسیعی را در بین افکار عمومی جلب نمود که تعدادی زنان از غرب آفریقا در آمریکا تحت عنوان آنکه اگر به کشور خود بازگردند در معرض این عمل جراحی قرار خواهند گرفت، تقاضای پناهندگی نمودند. برای این منظور، از ترکیب ویژه “آکوستیک PVB”، به عنوان مادهٔ بین لایهای استفاده میشود. ایمپلنتهای جایگزین چند دندان: چندین دندان از دست رفته را میتوان با ایمپلنتهای چندتایی جایگزین کرد که این ایمپلنتها از بریجهای ثابت پشتیبانی میکنند. ملاحظات: امکان استفاده از روشهای جایگزین از جمله ارتودنسی قدیمی فلزی و ارتودنسی نامرئی به جای ارتودنسی سریع در این مرحله بررسی میشود.

براکت ارتودنسی

اما از آنجایی که متخصص ارتودنسی همیشه تلاش دارد که تا جایی که ممکن است دندانهای طبیعی بیمار را حفظ کند، به احتمال بسیار زیاد به افراد جوانتر توصیه میکند که از همان روشهای ارتودنسی قدیمی برای مرتب کردن دندانها استفاده کنند تا نیازی به تراشیدن دندانهای آنان نباشد. البته همیشه یک سری استثناها یا توجیهات منطقی برای استفاده از ارتودنسی سریع وجود دارد، اما در حالت کلی برای افرادی که در سنین جوانی (بین 18 تا 35 سال) هستند گزینههای بهتری وجود دارد که هرچند ممکن است بازدهی کندتری داشته و به زمان طولانیتری نیاز داشته باشد، اما نتایج بسیار بهتری از آن به دست میآید. در واقع دیگر لازم نیست که شما یک سال یا حتی بیشتر صبر کنید تا به آن طرح لبخندی که همیشه دوست داشتهاید، دست پیدا کنید، بلکه با این روش تقریباً فوری به نتایج دلخواهتان میرسید. با استفاده از این روش، نه تنها دندانهای شما صافتر و مرتبتر به نظر میرسند، بلکه شکل کلی طرح لبخند شما نیز زیباتر میشود. تا بتوانند با صرف بودجه ای مناسب نسبت به زیباتر شدن محیط منزل و یا کاری خود اقدام کنند. از این روش برای اصلاح “لبخند لثهای” از طریق نمایان کردن قسمت بیشتری از سطح مینای دندانها استفاده میشود و به این ترتیب، طرح لبخند شما حالت زیباتر و متوازنتری پیدا میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *