دندانپزشک همراه با معاینهی چشمی لثهها، احتمالاً برای شما عکسبرداری اشعهی ایکس هم مینویسد تا بیماریهای پریودنتال یا دندان دچار عفونت (در نتیجهی عفونت پالپ) را پیدا کند. در این روش پولکهای گرافن با منومرها یا پیش پلیمرها مخلوط میشوند. در نهایت بعد از درآوردن قالب دندان ها را با مسواک به طور کامل تمیز نمایید. اگر متوجه درد، خرابی، بو و مزهی عفونت در دهان شدید، این نشانهها را نادیده نگیرید و هرچه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید. عفونت لثه نشانه هایی مانند تورم دهان دارد و می توان از آن با روش های ساده پیشگیری کرد. اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم باید بگوییم عادات نامناسب همچون مصرف نوشابه و چای و خوراکی هایی از این قبیل را ترک کنید. اگر شما علائم و نشانه های وجود آبسه لثه را در دهان خود یافتید، در اسرع وقت به یک دندانپزشک متخصص لثه مراجعه نمایید. بعضی بیماریهای لثه و دهان ممکن است در ابتدا و مراحل اولیه قابل رویت نباشند و نشانههای کمی ایجاد کنند؛ اما در مورد آبسهی لثه اینطور نیست. وقتی سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد هم ممکن است آبسهی لثه ایجاد شود، چون سیستم ایمنی ضعیف این توانایی را ندارد که با عفونتها مقابله کند.

درد دندان بعد از پرکردن

بعضی آبسههای لثه هم ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان هستند. بهداشت خوب دهان و دندان ها و استفاده از ضد باکتری های طبیعی مانند نمک در جلوگیری از این بیماری بسیار موثر هستند. 5. کج بودن دندان ها سبب می شوند تا دندان ها بر روی هم به خوبی قرار نگیرند و همین مسئله سبب می شود تا فشار بیشتری بر روی لثه و استخوان های اطراف بافت دندان وارد شود که در نهایت بیمار دچار تحلیل لثه می شود. بیماری پریودنتال یک عارضهی التهابی لثه است که وقتی ایجاد میشود که پلاکها زیر لثه تجمع پیدا کنند. دندانپزشک بر اساس نتیجهی عکسبرداری تشخیص میدهد که تحلیل استخوان ایجاد شده یا نه، و بر اساس میزان تحلیل ایجاد شده شاید دندان را بکشد. بسیار مهم است که نشانههای این مشکل را تشخیص دهید تا در صورتی که دچار آن هستید به دندانپزشک مراجعه کنید. در بعضی افراد، آبسهی دندان میتواند بخشها و نواحی اطراف دندان را تحت تأثیر قرار دهد. دندانپزشک احتمالاً بر حسب نشانهها میتواند آبسهی لثه (و البته شاید مشکل دیگری) را تشخیص دهد. البته ممکن است از روشهایی برای ترمیم استخوان تحلیلرفته یا بافت لثه استفاده کند.

کاشت دندان بدون ایمپلنت

علاوه بر درمانهایی که ذکر شد، دندانپزشک برای شما یک دوره آنتیبیوتیک هم تجویز میکند. پس از سپری شدن دوره بهبود ناحیه ای از لثه که پایه در آن قرار داده شده است ، روکش اصلی یا دائمی ، بر روی آن مستقر شده و جایگزین روکش موقتی می شود. رشته دندانپزشکی کودکان یک دوره تخصص دندانپزشکی است که برای پیشگیری و درمان بیماریهای دهان و دندان کودکان در نظام آموزشی تعریف شده است. دریافتشده در ۹ سپتامبر ۲۰۲۰. تخلیهی آبسه به این صورت انجام می شود که دندانپزشک روی آبسه یک برش ایجاد میکند؛ در این فرآیند احتمالاً از مواد بیحسکننده هم استفاده میشود. در ارتودنسی ثابت رعایت کردن اصول بهداشت دهان و دندان پس از ارتودنسی بسیار حائز اهمیت است، بهتر است که این اصول را رعایت کنید، تا در طول درمان دندان ها پوسیده نشوند، و تغییر رنگی در آنها ایجاد نشود. در موارد خفیف التهاب لثه، بیماران حتی نمی دانند که به آن مبتلا می باشند؛ زیرا علائم خفیف هستند.

دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه دانا

نیاز به جراحی پیوند استخوان در بیشتر بیماران احساس می شود. اعتیاد به داروهای پزشکی: برخی داروها ممکن است خطر شکست ایمپلنت در یک روز را افزایش دهند. در صورتی که دندانپزشک به طور کامل نتواند آبسه را تخلیه کند، آنتیبیوتیکها میتواند به کاهش تورم کمک و از عود مجدد عفونت جلوگیری کنند. آبسه و عفونت لثه منجر به درد مداوم و شدیدی در ناحیه پالپ میشود و اگر دهانتان را باز کنید و به ناحیهی دچار درد نگاه کنید، احتمالاً میتوانید تورم و قرمزی را ببینید. نشانههای آبسهی لثه ممکن است در طول زمان بهبود پیدا کند، اما حتی اگر آبسه باز و تخلیه شد هم باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا عفونت را درمان کند. آبسهی لثه حتی میتواند به علت پاکت پریودنتال هم ایجاد شود؛ پاکت پریودنتال فضایی است که در اثر بیماریهای لثه در اطراف دندانها ایجاد میشود. این عکس همچنین به دندانپزشک کمک میکند تا متوجه شود که آیا در اثر این عفونت دچار تحلیل استخوان شدهاید یا نه. درمان آبسهی لثه شامل تخلیهی آبسه و برداشتن هرگونه بقایای عفونت در پاکت پریودنتال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *