هرچند که انجام بلیچ دندان در مطب دندانپزشک بسیار ایمن تر و موثر تر است، اما به خاطر هزینه نسبتا بالایی که دارد ممکن است برخی از افراد تمایلی به آن نداشته باشند. درادامه قیمت برخی از بهترین ایمپلنت دندان های پرطرفدار را شرح می دهیم. برخی از بیمه های تکمیلی ممکن است بخش کمی از هزینه ها را برگردانند. متخصص، ژل را به دندان های شما اعمال می کند و به فاصله 20 دقیقه از یک نور مخصوص و یا لیزر باعث می شوند که ماده سفید کننده در ژل فعال شده و دندان ها را سفید کند. بلیچ در مطب به صورت 3 نوبت 20 دقیقه ای صورت می گیرد. در اصل به استفاده از این مواد برای سفید کردن دندان ها بلیچ دندان گفته می شود. گفته می شود که مینوسایکلین به دندان می چسبد و سپس با عمل اکسید کردن دندان باعث لکه دار شدن آن می شود. این تکنولوژی باعث میشود که افراد نتیجه نهایی شبیهسازیشده لبخند خود را بعد از انجام این کار ببینند.

ترمیم دندان پوسیده در خانه

لازم به ذکر است که تشکیل لخته و پایدار ماندن آن اساس ترمیم زخم در همه جای بدن است و در صورتیکه به هر دلیلی این لخته تشکیل نشود ویا زود کنده شود، زخم خوب نخواهد شد و در مورد دندان کشیده شده ،حفرهی دندان خالی میماند که به این پدیده Dry Socket یا حفره خشک گفته میشود. به جز این دو مورد ممکن است در دراز مدت مواردی (و در شرایط خاصی) با آسیب دائمی و حساسیت همیشگی دندان روبرو شویم. در این مقاله به همراه دکتر فاطمه لبافی دلایل کشیدن دندان و مراقبت های پس از آن و روش های کاهش درد کشیدن دندان را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم. دندان ها به دلایل مختلفی می توانند حرکت کنند. یک دندانپزشک عمومی یا یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان با استفاده از ژل سفید کننده حاوی 25 تا 40 درصد پراکسید هیدروژن (عامل سفید کننده) و تجهیزات ایمن و بی خطر در عرض نهایتا 1 ساعت دندان های شما را به بهترین شکل ممکن سفید می کنند. و زمانی که صحبت از بلیچینگ دندان می شود معمولا منظور سفید کردن دندان های دچار تغییر رنگ، با کمک مواد فعال بلیچ، مانند هیدروژن پراکسید و پراکسید کارباماید است.

ساختمان دندان

به دلیل واکنش مواد سفید کننده (هیدروژن پراکسید یا کاربامید پراکسید) با لایه های دندان تا چند روز حساسیت تجربه کنید. بیشتر محصولات سفید کننده دندان حاوی غلظت بالایی از کاربامید پراکسید هستند که برای سفید شدن دندان ها به طور موثر ضروری است. این کیت های سفید کننده دندان به راحتی از طریق داروخانه ها قابل خریداری هستند، نسبتا هزینه کمتری دارند، کم خطر هستند (زیرا غلظت عامل سفید کننده در آن ها کم است) و از همه مهمتر استفاده از آن ها آسان است. با این حال ، این غلظت بالا می تواند در عین حال برای لثه ها و بافت های نرم دهان خطرناک باشد و موقتا عارضه ایجاد کند. روش های مختلفی برای بلیچ دندان وجود دارد که هر کدام از این روش ها در موقعیت های خاصی توسط افراد استفاده می شوند. متاسفانه بیمه هیچ بخشی از هزینه های بلیچینگ را تحت پوشش قرار نمی دهد البته این در خصوص بیمه های پایهصحت دارد. البته این یک نظریه کلی است و باید شرایط دندان ها توسط پزشک به صورت اختصاصی صورت بگیرد .

نشسته اید استفاده می شود.

اگرچه دندان های پیش به روکش نیازی ندارند، گاهی پزشک به دلیل مسائل ظاهری برای پوشاندن آن ها از روکش استفاده می کند. بلیچینگ معادل واژه (Bleaching) در انگلیسی است و به معنای سفید کردن یا روشن تر کردن چیزی به روش های مختلف است. علت استفاده کردن از عنصر جیوه در آمالگام، پیوندی است که قادر است بین ذرات آلیاژ و جیوه برقرار می کند. آن را از دهان خارج کند و دوباره آن را به جای خود بازگرداند. روش دیگری که یک دندانپزشک داخل دهان را برای تعیین سلامت آن مشاهده می کند استفاده از اشعه Xاست.از دستگاه های اشعه ایکس در حالی که شما بروی صندلی دندانپزشک نشسته اید استفاده می شود. ممکن است که بعد از برداشتن براکت های ارتودنسی ثابت دندان های شما تغیر رنگ داشته باشد. قالب ارتودنسی متحرک را میتوان فقط در زمان خوردن و آشامیدن از دهان خارج کرد.پس از استفاده از مسواک و نخ دندان قالب ارتودنسی را دوباره در دهان قرار دهد. از آب اکسیژنه میتوان برای شستشو و ضدعفونی جراحات سطحی استفاده نمود. در صورتی که تراکم استخوان کافی نباشد از پیوند استخوان استفاده نیز می شود. و هزینه بلیچینگ دندان در منزل و به روش خانگی نیز بین 1 تا 15 میلیون تومان متغییر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *