بنابراین جای نگرانی نیست اگر شما انتخاب درستی در زمینه انتخاب دندانپزشکتان داشته باشید و دندانپزشک شما لابراتوار خوبی را انتخاب کرده باشد. در طول این روند دندانپزشک قسمت آسیب دیده بافت لثه را برگردانده و باکتریهای مضر را که در زیر این قسمت قرار دارند، از بین میبرد. با مراقبت و نگهداری مناسب، دندان مصنوعی میتوانند بین 5 تا 10 سال دوام بیاورند. در تمام مدت الیاف را با چوب، زیر آب میگردانند. دندانهای مصنوعی میتوانند کامل یا جزئی باشند، به این معنی که میتوانند تمام دندانها را در خط لثه بالایی یا پایینی یا فقط تعدادی از دندانهای از دست رفته را جایگزین کنند. در صورت عدم استفاده، دندان مصنوعی را در آب سرد یا محلول پاک کننده دندان مصنوعی قرار دهید. استفاده روزانه به طور اجتنابناپذیری باعث ساییدگی و پارگی دندانهای مصنوعی میشود؛ بنابراین معمول است که بعد از 5 سال باید آن را تغییر دهید. قبل از اینکه وارد مبحث انواع پروتز دندان شویم اجازه دهید که دلیل اینکه دندانپزشکان و پزشکان اصرار دارند جای خالی دندان را پر کنیم چیست؟ در این موارد با استفاده از چسب مخصوص دندانهای مصنوعی که میتواند به حفظ آنها در جای خود کمک کند، مشکل حل میشود.

ن مصنوعی قابل مشاهده باشد.

این نوع از دندانهای مصنوعی از پلاستیک مخصوص به رنگ صورتی ساخته شده و شکننده هستند. این نوع رزین یک نوع نایلون مخصوص ترموپلاستیک سازگار با بدن انسان است که دارای شرایط فیزیکی و ظاهری منحصر به فرد میباشد. در گذشته، دندانهای مصنوعی که پروتزهای مصنوعی را تشکیل میدهند از چینی یا پلاستیک ساخته میشدند، اما پروتزهای مدرنتر معمولاً از رزین سخت ساخته میشوند. 1. در مواردی که بیمار عدم وجود تمام یا چند قطعه دندانی را نشان میدهد و علاوه بر آن دلایل پزشکی ارائه میکند که کاشت ایمپلنت دندان را غیرممکن میکند. والپلاست این امکان را فراهم میکند که ظاهر طبیعی بافت دهان از طریق این دندان مصنوعی قابل مشاهده باشد. این دو فلز همچنین میتوانند به صورت بسیار نازک ساخته شده و امکان برقراری اتصال بین یک طرف دهان با طرف دیگر را با ساختار بسیار ظریف فراهم نمایند. گاهی اوقات دندان ها ممکن است آنقدر پوسیده شده باشند که عملا بستری برای ورود باکتری و عفونت به داخل ریشه و عصب دندان فراهم میشود.

برای دندان های حساس خود، روزانه دو بار از چای سبز شیرین نشده به عنوان دهانشویه استفاده کنید تا دندان ها تقویت شده و التهاب را کاهش دهد. باید گفت ریشه های دندان های عقل معمولاً در طول سنین نوجوانی تشکیل می شوند. این لایه به مرور برای تغذیه روی سطح دندانهایی که مواد غذایی روی آنها باقی مانده رشد سریعتری دارد؛ پلاک دندا

ن در واقع همین لایه به رنگ زرد کمرنگ است که روی سطح و بین دندانها تشکیل میشود. ریلاین کردن متعدد منجر به لق شدن شدید پروتز و سخت تر شدن صحبت کردن و جویدن میشود. چه جزئیات دیگری در مورد پروتز باید بدانم؟ پروتز در چه شرایطی نشان داده میشود؟ اگر تمام دندانهای طبیعی خود را از دست دادهاید، چه در اثر بیماری لثه، پوسیدگی دندان یا آسیب، جایگزینی دندانهای از دست رفته برای ظاهر و سلامت شما مفید خواهد بود. صرف نظر از اینکه به چه نوع پروتزهایی ممکن است نیاز داشته باشید.

مشکلاتی که دندان عقل به وجود می آورد معمولا شامل درد و ناراحتی، عفونت، التهاب و عفونت لثه و پوسیدگی دندان است که علت آن ها درست مسواک نزدن است چرا که تمیز نگه داشتن آخرین دندان عقبی دشوار است و تجمع پلاک و باکتری ها در این محل بیشتر است. ما انسان ها ممکن است به دلایل مختلفی مانند صدمات و یا پوسیدگی دندان های خود را از دست بدهیم و یا حتی خودمان آن ها را کشیده و از دهان خارج کنیم. دندان مصنوعی بسته به تعداد دندانهایی که نیاز به تعویض دارند میتوانند کامل یا جزئی باشند. وقتی گزینه ها را ارزیابی می کنید، بسیاری از بیماران به فکر ظاهر، دوام، و حفظ و نگهداری هستند. بعضی از افراد بعد از دست دادن تعداد زیادی از دندان ها خود اقدام به کاشت دندان مصنوعی می کنند .این نوع از دندان ها که از پلاستیک ( مواد اکریلیک ) یا فلز و به صورت سفارشی ساخته می شوند تا به خوبی روی لثهها قرار بگیرند. تا دهه ۱۹۷۰، لباس جراحی تا حد زیادی به حالت مدرن رسیده بود – پیراهن جاوید بافت کوتاه و آستین کوتاه و شلوار جین یا لباس کوتاه آستین بلند، ساخته شده از پنبه سبز یا ترکیب پنبه / پلی استر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *